2012-02-17

Idag Gratulerar Goisaren Nisse Göransson!

Vaknade tidigt på morgonen och ut hämtade in tidningen som vanligt.Så klart att jag började med sporten som alla idrotts tokiga gör. Vad får jag läsa att Nisse Göransson fyller 75 år idag. Under alla mina år som kanslichef i Mörrums GoIS IK hade jag mycket kontakt med Nisse Göransson. Det blev även lite snack om fiske med eftersom Nisse var en gammal trålfiskare. Att Nisse kunde simma det visste jag inte för det var väl få fiskare som kunde simma.
På den tiden fick sportjournalisterna köra bil till våra bortamatcher och då var det krig om vem som hade bästa sportreferatet Nisse på Sydöstran eller Bengt Josephson på BLT.
Visst var det en härlig tid när Mörrum gjorde eko i hockey Sverige när Mörrums GoIS Hockey gick upp i div.1 1979. Då Mörrum mötte Tranås AIF som då hade Hockeylegenden och vår folkkäraste målvakts hjälte i Tre Kronor var tränare. Mörrum vann i en tredje avgörande match och gick upp i då Sveriges näst högsta serie. Dåvarande sportchefen på Sydöstran Sören Olofsson sågade Mörrum att det var en omöjlighet för Mörrum att vinna i Tranås.

Jag hoppas Du får en riktigt trevlig födelsedag (Paul) Nisse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar