2012-02-06

Marcus Paulsson älskar sin moderklubb Mörrums GoIS IK!

Idag fick jag ett samtal från Marcus Paulsson, jag hade sökt Marcus tidigare under dagen. Det blev ett långt samtal, Marcus sa att han skulle gå på is i morgon och känna sig för. Läkarna är idag försiktiga när det gäller hjärnskakningar.
Jag berättade att jag hittat ett gammalt kort på när han spelade i Mörrums B 2.
På bilden är Martin Brahm som Tränare tillsammans med (B O Nilsson ej med på bilden) och Leif Danielsson som lagledare. Detta kommer Marcus mycket väl ihåg, Marcus är väldigt stolt över sin tid Mörrum i ungdoms åren.
-Jag älskar Mörrums GoIS ska du veta Bebben och det kan du hälsa alla Goisare där hemma.
- Det har jag alltid sagt att jag ska avsluta min hockey karriär i Mörrum Hockey.
- Jag har så många fina minnen från min ungdomstid i Mörrum Hockey!
- du måste skicka upp din bok om Riddare Oliver, jag har två grabbar Eddie 1,5 år och Charlie 3,5 år som ska bli Goisare när jag flyttar hem till mitt älskade Mörrum!
Marcus har nu gjort nästan Fem säsonger i Färjestad 39 mål 28 assist 67 poäng. Svensk mästare två gånger för Färjestad. Marcus har gått en lång och tuff väg till att bli mästare.
Jag är stolt över Marcus Paulsson framgångar och framför allt när Marcus säger han älskar Mörrums Hockey!
Visst är det härligt att vara Goisare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar