2012-02-20

Ingen rolig dag för Björn Andersson. Lång väntan på Karlshamns Lasarett.

Björn var uppe på kansliet innan han åkte till Lasarettet i Karlshamn. Björn fick ett kraftigt slag över handen igår på matchen mot Nybro, så idag såg den inte vacker ut. Som alla vet så är Björn en riktig kämpe som inte gnäller i onödan, men han har nog lite otur just nu eftersom han ska flyttar in i sitt nya hus i Mörrum. Jag hoppas att han får hjälp med flytten. Mitt barnbarn Zachris tycker sund om Björn som fått aj aj men det går nog över Björn tills du gifter dig mm så de så!
-Goiströjan jag fick av farfar Bebben var nog lite för stor men jag kan ha den och sova i he he.
Jag fick svar av Janne att det var en boxarfraktur. Subcapitlär fraktur är den vanligast Metacarpalbensfrakturer efter som det är den svagaste punkten på benet. Frakturen uppstår oftas i ring -och /eller lillfinger därav kallad boxarfraktur. Björn kommer vara gipsad i tre veckor.
Något liknande skada hade Marcus Niemi jag kommer inte ihåg hur länge han gick med sin skada.
Tur i oturen att säsongen tog slut igår, något som vi bör hjälpa Björn med är hans flytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar