2013-02-12

Blev påmind om Kent Lantz idag av Björn Andersson.

Efter har varit hos min son i Åstorp åkte jag direkt upp på Mörrums Hockey kansli. Där träffade jag Björn Andersson och han frågade mig om jag kommer ihåg Kent Lantz. Björn kände Kent Lantz son Henrik.
Klart jag kommer ihåg Kent Lantz kom samtidigt som Tommy Fors från Leksand 1982. Kent spelade bara en säsong och gjorde 35 matcher 19 mål 12 assist 31 poäng. Kent gick 1983 till Falun där han spelade i två säsonger och båda säsongerna gjorde han 59 poäng var. Gick till Leksand 1985-86 i Elitserien. Modo hade fått upp ögonen för Lantz och värvades 1986-87 till MoDo
Kent blev lite av Modos poängkung under många år. Under 7 säsonger i Modo blev 88 mål 41 assist 129 poäng. Slutade spela 1992. Tränade Avesta i division 2 under några säsonger.

Litet minne från Kent Lantz en spelarbild där han var 29 år.


Visst är det det härligt att vara Goisare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar