2013-03-26

För tredje vintern i rad har Sterners båt legat fastfrusen.

Igår ringde min svåger Sterner och ville ha hjälp med att kolla båten i Matvik. Båten ligger alltid i sjön över vintern så Sterner får åka och kollar att allt stå rätt till med båten.


Igår var det låg vatten så båten låg långt ut och jätte svårt att ta sig i båten. Det var is på båten så att hoppa i båten var inte att tänka på.


Så vi lånade en planka så jag kunde komma i båten, det var strålande solsken och vackert när vi tittade ut över skärgården.


Det var länge sedan jag hade varit på Hallö eftersom jag blev sjuk tidigt på försommaren. Klart jag längtade ut men jag såg på Sterner att han var frusen och båten låg fastfrusen så det hade ändå inte gått.

YouTube Video

Allt såg bra ut inne i kajutan, inget vatten i båten. Det var bara att försöka ta sig upp på bryggan igen. Sterner fick hålla plankan så jag kunde komma i land.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar