2013-03-01

Idag åkte Pär Djoos hem till Gävle.




Det känns lite tomt när hockey tog slut så tidigt för Mörrum. Men tänker jag efter så var det jäkligt bra att gå till Allettan. Vem hade trott det när vi startade grundserien. Det har också varit en rolig tid att få följa med Pär Djoos och titta på hans grabb Christian Djoos.


Första gången jag såg honom live tyckte jag han spelade så klokt och förståndigt så det såg ut som han lierat elitserie hockey i många år.
Christian Djoos 45 matcher 2 mål 5 assist 7 poäng +-0 född 94-08-06.


Det är bara Elias Lindholm som har +1 i Brynäs.
Jag fick även medhåll av Fredrik Berglind att Christian Djoos var bra och det är ett jäkligt bra betyg för Berglind kan hockey.


Det har blivit många resor tillsammans med Pär Djoos och Fredrik Berglind. Jag tycker att de har kompletterat varandra på ett väldigt bra sätt. Det har varit ett härligt gäng som jag hoppas Mörrum får behålla så många möjligt även nästa säsong. Nu vet jag att några kommer att sluta spela eller flytta hem.


Fem glada målskyttar!



Nu hoppas jag att Mathias Lönqvist gör klart med Djoos och Berglind så fort som möjligt för det tror jag är det bästa för Mörrum Hockey.


Mathias Lönqvist har gjort ett bra jobb den gångna säsongen med de resurser han haft. Nu hoppas jag att vi ställer upp vi Goisare och stötta Mathias inför nästa säsong, av erfarenhet så behövs det lite hjälp med olika saker.
Som alla vet så är det många hockeyklubbar som har ekonomiska problem och hur det slutar är jag väldigt nyfiken på.
Tack Pär och Fredrik för jag fått vara med i hockeygänget.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar