2013-03-04

Idag gratulerar Goisaren en legend i Mörrum Hockey!

Grattis Klozz på födelsedagen.
Många ungdomar känner kanske inte till vem Roger Klozz "Nilsson är. Men det kan Goisaren göra, han är den spelare som gjort flest matcher i Mörrums GoIS IK,s historia 480 matcher i tröja Nr.4.


I början av 80-talet var jag försäsongstränare i Mörrum och fick äran tränar Roger Klozz. Jag körde mycket brottningsträning med hockeygrabbarna. Något som jag kommer ihåg var att Klozz låg alltid först i motionsspåret på Jössa. Klozz hade en enorm fysik och lungkapacitet. ( den totala lungkapaciteten, TLC, vilket är den volym lungan innehåller vid maximal inandning. Det är ca 6 liter.)
Det finns en regel att komma ihåg att kondition är en färskvara, så för att bibehålla alla goda effekter gäller det att fortsätta träna hela livet. Detta sa min gamle Brottningstränare till mig. Jag tror och hoppas Klozz gör det än idag träna lite och håller igång kroppen.








Roger Klozz började spela i unga år i Karlshamns Ishockeyklubb. Kom med i Mörrums GoIS A-lag säsongen 1976-1977 för första gången. Klozz slutade spela 1995-1996 men hoppade in och spelade två matcher 1998-1999 som blev de sista matcherna för Klozz. Efter spelarkarriären var han ungdomstränare fram till säsongen 2002-2003.


Roger Klozz är pappa till Hampus Klozz som numera spelar i Helsingborg.
Jag hoppas du får en trevlig födelsedag med Din familj idag.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar