2013-09-29

En stor Goisare har gått bort Nils"Spader" Persson.

Nils "Spader" Persson somnade lugnt och stilla in 13.40 idag inför sina nära och kära.

Spader har under många år varit aktiv i supporterklubben som gjort ett fantastisk jobb i Mörrums GoIS Ishockeyklubbs historia. Jag vill nog påstå utan dessa supportrar hade nog inte Mörrum Hockey varit där man är idag. Spader fick vara med på hela resan upp till allsvenskt spel.

Som alla vet så var han en riktig storfiskare också och var väldigt välkänd person vid Mörrumsån.
Jag själv har många härliga minnen av Spader, kommer ihåg att jag räddade honom från att bli utslängd från Kristianstad ishall då vakterna trodde han var berusad. Men det var ju så att Spader drack aldrig någon sprit men han var en fantastisk hejaklacksledare.
Vila i frid min käre Goisare!
Du kommer alltid minas som en stor Goisare Spader!




På fredag ska vi spela Viggen för Sparder!

5 kommentarer:

  1. Synd bara att han ej fick uppleva andra derbysegern på raken! Och att laget inte kunde spela med sorgband för honom hemma i den matchen.

    SvaraRadera
  2. En stor person för Mörrum har somnat. Jag kommer alltid minnas dig Spader med glädje i mitt hjärta. Vila i frid .<3 // Petra

    SvaraRadera
  3. En stor person för Mörrum har somnat. Jag kommer alltid minnas dig Spader med glädje i mitt hjärta. Vila i frid .<3 // Petra

    SvaraRadera
  4. En stor person för Mörrum har somnat. Jag kommer alltid minnas dig Spader med glädje i mitt hjärta. Vila i frid .<3 // Petra

    SvaraRadera
  5. En kär vän och fiskekompis som vi alltid kommer att minnas med glädje. Vila i frid kära spader.

    Hasse och Karin i Umeå

    SvaraRadera