2013-09-17

Konkurrenterna KRIF OCH TAIF renovera Jössarinken.

Just nu sker det en renovering av fasaden på Jössarinken.

Det roliga med detta är att en Krifare och en Taifare arbetar med att snygga till fasaden på Jössarinken.

Själv har jag varit uppe ett antal gånger och följt deras arbete. Det är två trevliga grabbar som håller på sina hockeylag. Bernt är en stor supporters i KRIF Hockey och Bengt håller på TAIF. Båda jobbar för JSB och tycks trivas tillsammans trotts de är derby konkurrenter när det gäller Hockey. Jag kan förstå att Bengt är lite spänd inför derbyt på fredag. Sist Mörrum mötte Tingsryds AIF var i Stena Cup då var det Mörrum som kunde vinna mot TAIF med 4-3.
Mörrum mötte TAIF i serien var 2007 i grundserien söndagen den 25 november på Jössarinken då Mörrum slog Tingsryds AIF med 4-3. Det kom bara 1348 personer eftersom Mörrum hade fått stryk med hela 1-7 på Jössarinken och tidigare på hösten slagit Mörrum i Dackehallen 6-3 inför en storpublik 1793 personer.
Troja vann grundserien på 65 poäng.
IK Pantern 54 poäng
Tingsryds AIF 50 poäng.
Sedan hamnade tre lag på 44 poäng.
Olofströms IK 27,12,8,7. 115-84
Kristianstad 27,12,6,9. 97-84
Mörrum 27,13,4,10. 99-102
Det här blev en tråkig säsong Mörrum kom näst sist i fortsättningsserien på 15 poäng
Hamnade i kvalserien tillsammans med Karlskrona HK som vann kvalserien och blev där med klara för division 1. Tillsammans med Västervik IK.
Mörrum kom trea på 12 poäng och ramlade ner i tvåan efter 27 säsonger i näst högsta serien därav 5 säsonger i Allsvenskan och gamla division 1 södra, två år i nuvarande ettan.
Det blev det bara en säsong i tvåan.
Säsongen 2009-2010 mötte Mörrum Tingsryd tre gånger i grundserien och fick stryk alla tre den sista med 5-2.
Tingsryds AIF vann serien på 75 poäng 27, 23,4,0 125-41 75 poäng.

Södra sidan är nästan klar och Victor Möller på Elias El har monterat nästan alla belysnings armaturer på plats.

Det blir på några ställen som inte blir klart till det stora derbyt mot Tingsryds AIF på Fredag.

Jag tror att Victor Möller håller på Mörrum eftersom han sprider ljus över Jössarinken.

Visst är det härligt med derby hockey.

Även Goisaren är lite spänd inför derbyt mot Tingsryds AIF på fredag.
På fredag kommer nyförvärvet Rasmus Djerf från Oskarshamn få uppleva ett hockeyderby.
Rasmus Djerf är född i Valdemarsvik 20 år RW 180 L 81kg.
Säsongen 2012-2013:
45 matcher för HV71 i J-20 SuperElit 20 mål 17 assist 37 poäng.

Välkommen till Mörrum Rasmus!
(Goisaren får ursäkta Nisse att jag glömt säsongen 2009-2010).

Både Bengt och Bernt skrattade åt mig idag onsdagen 18/9 och godkände min förlåtelse att jag rättade till mitt fel i min blogg.

1 kommentar:

  1. TAIF och Mörrum möttes i serien 09/10 också. TAIFvinster med 8-1, 4-1 och 5-2. Så på god väg mot 20 raka igen!

    SvaraRadera