2013-09-10

Lite tråkigt att lämna Hallö idag!

Vaknade tidigt idag och tittade ut genom fönstret och se att det slutat blåsa.


Det är ganska ofta det är lä i Hallö sund. Men igår blåste det verkligen hårda vindar från ost nordost. Då var det kämpigt att vara ute på havet.


På morgonen möttes jag av två hungriga katter Mango och Disel.


Sedan hörde jag att gräsänderna ropade på mig.


De har kommit och tiggt mat hela sommaren.


Nog är det väl härligt att fått följa de små gräsänderna från de föddes tills de är lika stora som mamman.








Härliga sen sommar bilder från Hallö!


När jag kom in till Matvik för att slänga mina skräp påsar möttes jag av en förfärlig syn.


Tror folk att man kan slänga vad man vill, spisar och stora sop säckar?
Vad är det som hänt? Sverige har ju alltid varit känt som ett rent och miljövänlig land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar