2014-11-07

Ett tidningsklipp från ett kärt återbesök i Jössarinken.

Mörrums GoIS IK första tränare i division 1. Säsongen 1979-80. Nog var det en Hockey bomb som ekade över vårt avlånga land. Karlskrona IK var ju storebror i Bekinge. Hursomhelst kom första derby matchen hemma i Jössarinken Tord och jag stod utanför omklädningsrummet där Juniorerna håller till idag fast det var bara den gamla delen av omklädningsrummet och det var inte stort.
Tord Lundström blev verkligen poppis i Mörrum när vi stod utanför omklädningsrummet och alla hälsade på Tord. Det var långa köer så långt man kunde se neråt vägen.
Mörrum vann det första riktiga hockey derbyt i Blekinge 3-0 i en fullsatt Jössrink.
Tord Lundström är den spelare som har flest SM-Guld med Brynäs IF hela 9 st som kommer vars ett svårslaget rekord.
Han fick sin tröja nummer 6 hissad i tacket 1979 detta innebar att ingen kommer att bära tröja nummer 6.
Stor grabb nummer 77.
200 landskamper
Tre VM Silver
Tre VM Brons
Spelade över 350 matcher i högsta serien.
En säsong i NHL 1973-74.
Invald i Tre Kronors Hall of Fame.
Visst är det härligt att vara Goisare!
Kära Goisare det här kommer jag sakna nu när jag flyttar till Skåne. Men nu måste min son och mina älskade barnbarn gå före här i livet. Idag satt jag på kansliet och fick blodad tand och ringde runt till sponsorer och privatpersoner om Enkronan och 10 öringen. Vilka härliga samtal jag hade om gamla hockey minnen " klar jag ska vara med" fick jag till svars. Han trevlig Fredagskväll och en trevlig helg alla Goisare!
93 440 kronor på Svenska Spels Gräsroten gör mig Glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar