2014-11-20

För 17 år sedan blev Jössarinken Södra-Hallen.

Många Goisare kommer nog ihåg säsongen 1997-98 då Jössarinken bytte namn till Södra-Hallen.

Själv kommer jag ihåg att tidigt på våren 1996 började jag prata med sponsor om hjälp till en VIP där arkitekten Anders Törnqvist skissade fram ett förslag som sedan blev verklighet.
Det blev Jag och Sören Kjellberg som blev lite byggmästare för Vippen. ( Det  här skulle min Far Ernst Lindberg fått se han var nämligen Byggmästare). Det bildades en ishallsgrupp tillsammans med kommunen och planeringen var igång. Många av klubbens sponsorer var villiga att förverkliga min dröm om en snygg och mysig VIP.
Samma säsong gick en annan dröm i uppfyllelse att genomföra Östersjövup.
Det här tyckte jag var jäkligt häftig att få hit lag som Brynäs IF, HV 71. Och Tingsryd som spelades 1-3 augusti.
HV71 slog Tingsryd 4-1. Mörrum spelade 4-4 mot Brynäs IF. Brynäs-Tingsryd 8-4. Mörrum - HV 71 3-7. HV71 -Brynäs-3-4. Sista matchen i Östersjöcup Mörrum GoIS -Tingsryds AIF. 
Brynäs vinner Östersjöcup 
16-11 5 poäng
HV 71 14-8 4 
Tingsryds AIF 13-14 2
Mörrum GoIS 9-19 1
Visst var det här härliga tider men då fanns det några stora företag i Karlshamns kommun som sponsrade stora pengar samt många små företag som hjälpte till att stödja Mörrums GoIS Ishockeyklubb. Vem minns inte Carlshamn Mejri med Gott, gotti, gott, gott. 
Den här säsongen blev Dan O'Connell skyttekung i Goiset på 40 poäng.

Talade med Justin Taylor om Dan O' Connnell då sa Justin att också spelat i samma klubb som Dan kom från Lowell Lock Monsters 2004-05. 
Justin Taylor kände även till Marcus Paulsson när han spelade i Saskatoon Blades 2003-04 och 2004-05.
Visst är det härligt att vara Goisare!
Nej nu måste jag köra vidare med att packa ner alla saker som jag vill spara. På söndag går flytten till Söderåsen i Skåne inte långt från Helsingborg som Mörrum möter på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar