2014-11-18

Idag hittade jag MoDo-iten årgång 6 nr.4 1979.

MoDo AIK egen klubbtidning MoDo-iten kunde jag läsa och se bilder på några personer som skulle betyda en del för Mörrums GoIS IK.
Håkan Nygren blev ju tränare i Mörrum.
Hannu Niemi kom till Mörrum 1980-1981 som spelare och har även varit tränare i Mörrum.
Redaktör var MoDo profilen Hasse Andersson.
Både Hannu och Ulf Hansson kom på 13 plats i poängligan. I Mörrum blev det under fyra säsonger desto fler 109 poäng. Sista året 1984 blev det bara  20 matcher på grund av skada. Även Hannu  Niemi spelade fyra säsonger 66 poäng blev det.
 Tomas Jonsson och Sture Andersson tillsammans med MoDo:s D-pojkar. Året var 1979 då var Peter"Foppa"Forsberg bara 6 år som nu är även han invald som tredje svensk i Hockey Hall IF Fame efter Börje Salming och Mats Sundin.
Jag undra om MoDo-iten finns idag?
Hur som helst det var en bra klubbtidning.
Nu måste jag fortsätta att plocka ner i lådorna om jag ska hinna vara klar till söndag den 23 november då går flyttlasset till Åstorp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar