2011-06-06

1959 jobbade jag som springpojke på Knuts Herrekipering i Karlshamn.

Året var 1959 då fick jag vara med om en märklig händelse världens dyraste hatt skulle visas på Knuts Herrekipering i Karlshamn.





På mitt i bilden syn Erling Pettersson som som senare köpte Sjöbergs Herrekipering tillsammans med Ove Martinsson från Hallö. Killen till höger tror jag var Westberg som senare blev bilförsäljare. Mannen till vänster behöver jag hjälp med hans namn, tyvärr har jag glömt hans namn.
Det var en handgjord Cowboy Stetson hatt som låg i en väldigt fin låda. Denna hatt skulle visas runt om i hela världen. På den här tiden var det ganska vanligt att folk bar på en hatt.

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Det är min farfar Nils "Nisse" Svensson som står i vänstra hörnet av bilden.
    Nisse gick bort långfredagen 2015. Han skulle fylla 97 år 31 juli.
    MVH Daniel Svensson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu kommer jag ihåg att han hette Nils. Jag får beklaga sorgen. Det var en snäll man Nisse.

      Radera
  3. Bebben

    Jag har ett tidningsurklipp från Karlshamns allehanda, 16 okt 1950 ang en kurs i hattförsäljning med Nisse på bild.

    mejla mig på danne.aspson@gmail.com om detta är av intresse.

    //Daniel

    SvaraRadera
  4. Bebben

    Jag har ett tidningsurklipp från Karlshamns allehanda, 16 okt 1950 ang en kurs i hattförsäljning med Nisse på bild.

    mejla mig på danne.aspson@gmail.com om detta är av intresse.

    //Daniel

    SvaraRadera