2011-06-14

Idag blev jag FF i Sterner Open Pilking Cup.

Det var ingen lyckad dag för mig, fick bara tre torskar. Tobbe vann tävlingen på 7 torskar. Det blåste ganska bra på havet idag mellan 7 och 10 m/s. Alltså inget bra bra väder för pilkning.


Det blev möte i båten eftersom jag kom försent. Jag fick böta 60 + varning. Det var ju ingen bra början på fisket för mig.


Två nöjda fiskare Lazan och Tobbe.


Tobbe en lycklig vinnare. Här får han en dubbel.


Kinkan tog den största torsken.
1. Tobbe 8 torskar
2. Lazan 6
3. Ulrik 5
4. Kinkan 4
5. Mage 4
6. Jocke 4
7. Bebben 3


En förlorare och en vinnare.
Det är inte så kul att bära FF-mössan på sommaren. Sen är jag en dålig förlorare det gör ju saken inte bättre. Men det var kul att Tobbe lyckades vinna, det händer ju inte så ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar