2013-10-22

Hipp hipp hurra för mitt barnbarn Alvina som fyller 6 år idag!

Tänk vad tiden går fort lilla Alvina fyller 6 år idag. Jag kommer så väl ihåg när min son Bonny ringde och berättade att jag skulle bli farfar. Jag hörde på rösten att Bonny var både rörd och glad över att bli pappa.



Så nu har den lilla Alvina blivit 6 år och det har varit 6 fantastiska år som farfar. Två år senare kom lille Zachris till världen ännu en fantastisk upplevelse. Att bli farfar det är nog det finaste man kan bli. Så mycket kärlek barn kan ge tillbaka, att bara höra orden jag älskar dig farfar så får man en klump i halsen och en liten glädje tår i ögat.

Alvina stora flickan nu tycker om att hjälpa mamma Ditte och baka goda kakor tillsammans med sin lillebror.

Jag önskar att alla som är farfar få uppleva att följa med sina barnbarn till Astrid Lindgrens Värld. Det är en otrolig upplevelse vill jag lova. Att Svenska Akademiens inte ville ge Nobelpriset i litteratur var skamlig. Att nonchalera Astrid Lindgren denna fantastiska kvinna som älskade barn och djur. Men hon fick massor av priser världen över för sina barn böcker.






Alvina sitter hemma hos farfar Bebben och äter glass.




Snart kommer Jössa Tomten.


Alvina är en liten Goisare tycker om att sjunga Mörrums låten Mörrum Mörrum Kaa!

Två gånger har jag fått i födelsedagspresent att följa med till Astrid Lindgrens Värld.
Alvina tyckte att Skalle-Per skulle borsta sina tänder lite oftare för de såg inte fina ut.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar