2013-10-05

Igår var han tillbaka på Jössarinken efter många år.

Helt plötsligt dök Nybros assisterande tränare upp i spelargången gående i mot mig, oj oj tänkte jag han liknar ju Per Wallin.

Mycket riktigt så var det Per Wallin som är fostrad i Mörrum. Gjorde fyra säsonger som back i Mörrum Hockey 1993-1997.

Som vanligt så blev det lite nostalgi snack med Per.

Han frågade mig om jag haft någon kontakt med Lars Nyström som tränade Mörrum 1995-1996 Per tyckte att det den bäste tränare han haft. Faktum har jag haft kontakt med Lars i samband när Skellefteå AIK blev svenska mästare i våras.
Lars Lönqvist var assisterande och Ronny Mattsson Fys tränare.
Patrik"Putte"Eriksson blev bäste poängplockare 31 p Roger Jönsson 29 p Vladirmir Kolek 21 poäng säsongen 1995-1996.

Guldhjälten från 1978 då Skellefteå AIK tog sitt första SM-Guld Lars Nyström gjorde det avgörande 4-3 målet mot Solna AIK i tredje SM-finalen 1978.
I våras var Lars Nyström en populär person att intervjua om det historiska målet 1978. Som sagt det finns bara ett AIK Skellefteå AIK.

Fredrik Lindgren som spelade i Mörrum säsongen 2001-2002 fick lyfta SM-bucklan för sitt kära Skellefteå AIK i våras.

Visst är det härligt att vara Goisare!

Vi ses på imorgon söndag kl.16.00 då Borås HC kommer på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar