2010-05-23

En hård arbetsdag på Hallö avslutades i TV-soffan Tre Kronor tog VM bronsmedalj.

Efter en lång arbetsdag på Hallö
åkte jag hem till Mörrum där jag måste klippa gräset även där.
Men först såg jag bronsmatchen
Sverige - Tyskland där Tre Kronor tog hem bronsmedaljerna.
Det var dom värda, specielt dom unga spelarna jag tänker på Pääjärvi, Ekman-Larsson, Hedman.
Kul för Jonas Andersson som hade lite otur när han fick chansen i NHL med Nashville men skador stoppade honom.
Men kanske efter VM succé kan han vara på väg till NHL igen.
Visst Bengt-Åke Gustavsson har han gjort ett bra jobb han har ju vunnit allt som går att vinna. Själv var med och såg tillsammans med Hallömaffian han vinna VM i Riga 2006 samma år tog Tre Kronor OS Guld.
Men den där timeouten?
Bengt-Åke Gustavsson kunde blivit den störste genom tiderna.
Han är ändå en stor man i svensk Ishockey.



Sterner han ger aldrig upp det är en envis gubbe. Han har samma tanke som Jag inget är omöjligt.


Nu är det bara att köra hem stubbarna för klyvning.


Det här blir en bra majbrasa.


Nu är gräset också klippt.


Trädet är nu borta det som några sa att det skulle inte vi klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar