2011-03-07

Det är bara 14 dagar till vårdagjämning.

Började att laga frukost kl.06.30.
När frukosten var klar tittade jag på min Thermo var det - 8,2 grader ute brrr brr.


Skönt att vara inne i värmen. När jag sedan tittar ut på framsidan av huset så ligger det fortfarande lite snö kvar men det ser ut att bli en solig dag. Så nu är det nog sista gången jag ser den snön ligga kvar.


Vårdagjämning 2011 i år inträffar den 21 mars klockan 00.21 i Sverige.
Dag och natt är inte exakt lika långa vid vårdagjämning. Nästa år blir det den 19 mars sedan blir det lite lättare.
Från och med 2012 är det enkelt för oss här i Sverige. Då kommer vårdagjämningen att inträffa alltid den 20 mars åtminstone fram till 2048.


Efter vårdagjämningen hoppas jag att Jag kan sitta i solen som Jocke och Svante i min lilla myshörna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar