2011-03-30

Igår var jag ute på Hallö.

Min svåger och jag åkte ut till Hallö igår för att fiska lite. Vi satte lite Torsk krok på eftermiddagen.
Idag steg jag upp klockan fem för att gå på vårt utedass.


Det var ganska kallt ute men ingen blåst. Snart får vi kommunalt avlopp och vatten indragit i huset. Då kommer man nog sakna den värmande bilden på skithusdörren. Bilden på Kronblom målade jag 1990 på, jag hittade några gamla färg burkar i den berömda sjöboden.


Det var helt stilla på havet när vi gick ut med båten. Väl framme vid våra krok så fick vi syn på en säl. Det var ju inte bra för han hade nästan ätit upp halva vår fångst. Sälen är rätt smart, han väljer ut de finaste Torskarna, inte är han så blyg heller låg och tittade på oss några meter från båten.
Jag vet en som blir glad när jag kommer hem med Fisk Alvina mitt barnbarn hon älskar farfars Torsfelé.


Alvina älskar och gunga med farfar också.


Man får trots allt vara nöjd med det lilla Sälen ska ju lev han med.

1 kommentar: