2011-03-06

Samfundet Sterner Open Pilking Cup (SOPC) samlades hos Bebben på Hagavägen i Mörrum.

Som vanligt så hade Tobbe och Jocke svårt att passa tiden så det blev lite böter till samfundets kassa.







Det blev ett lugnt möte ingen större storm i samfundet.
Kinkans V 75 gick åt helvete likaså stryktipset.







På bilden ser det ut som Ulrik sitter och härmar vår store ordförande. Det här får vi ta upp på nästa möte.

Magnus Berglund vår store O öppnade möte och gick igenom dagordningen.







Hemsidan har ju inte varit uppdaterad sedan 4 mars 2009.
Helt otroligt så tog Tobbe min dator och började visa hur vår nya hemsida skulle se ut. Jag tror att alla höll på tappa hakan den var riktigt bra.







Här börjar Tobbe och visa hur det kunde se ut. Men vad i helvete här var jag på bild som Fiskefitta med väldens fulaste mössa på huvudet.







Mästerfiskaren Peter"Kinkan" Kindblad.







Vår store O Magnus"Mage"Berglund oj han har Torsk på kroken. Det kan jag säga det är inte så ofta han får det.







Den här pojken Ulrik"Ullis" Thomasson passa mössan betydligt bättre he he. Den enda gången jag tycker om den pojken är när han laga mat till Årsmötet. För god mat kan Ulrik laga mm.








Säsongens tävlingsdatum spikades med början 20/4 kl.15.00.
Det gick åt lite öl att dricka någon klagade att jag hade varmt i huset he he







http://www.sopc.se/wordpress/

Alla i samfundet undrade var Sterners båt var på väg på hemsidans första sida.
Enligt mig är han på väg ut mellan Styrsö och Kalvaholmen.





Hallö syns i bakgrunden på bilden.






Utanför stod cyklarna och väntade för hemfärd det är inne nu med att cyklar.
Tack för en trevlig kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar