2011-03-25

Idag är det fiskepremiär i Mörrumsån. Något som jag och min son Bonny brukade göra när han var liten grabb.

Jag och Bonny brukade ofta gå ner till Mörrumsån och tittar om någon hade fått någon fisk. Vi brukade också mata änderna.
Fiskat efter Lax har man gjort sen 1200 talet i Mörrumsån. Idag är det premiär så det ska bli spännande och se om det blir någon Lax fångad.




På den här platsen har nog många blivit fotograferade.




Bonny med en godispåse i handen.




Det här tyckte min son om att klättra vid Mörrumsån.




Jag hann inte mer ner från jag träffade en Dansk som fått en liten Lax. Jag tror hans namn var Finn Dahlin.







Givetvis var TV och fångade upp o glade Lax fiskaren




Svante och Ebba var där också.




Två kända Mörrums pojkar Fredrik Svensson och Byggmästare Noreman.




Kalle Anka var också på premiären, Kalle Anka ville inte vara med på närbild.




Det fångades 7 Laxar medan jag promenerade längs Mörrumsån som tog en halv timme. Det blev många pauser eftersom man träffar mycket folk som man känner. Sedan blev fika i nya Laxerian tillsammans med Fredrik Svensson och Noreman.

Dagen efter fick jag frågan har du läst Blekinge Läns Tidning. Jag hann bara med att läsa sport delen innan jag åkte ut på Hallö.
Det stod att du var den kändaste kändis vi får syn på är nog Hockeylegendaren "Bebben" Lindberg. Nej du bara skoja ha ha.
Mycket riktigt var det sant he he



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar