2011-04-23

I fredags var jag barnvakt hos mina barnbarn vilket är alltid lika roligt.

Oj vad mycket kul man hinner med när man är barnvakt. Gunga det tycker Alvina är kul, hon vill gunga högt så hon kan sparkar på trädgrenarna. Zachris blir alltid så sömnig när han gunga.





Här gäller det att vara snabb så inte somna, för kommer han inte somna i kväll. Det har Bonny och Ditte lärt mig.





Sen brukar vi matar fåglarna, det tycker Zachris är kul för då kan jag också smaka.





Det här är Alvinas blåbärs och hallonställe på sensommaren.





Sen brukar Zachris hjälpa till lite i trädgården när det behövs.






Lite innebandy blir det med Zachris det är han alldeles tokig i. Det är något som han ärvt efter sin mamma Ditte.





Oj vad törstiga och hungriga de blir efter så mycket spring och bus med Farfar.
På kvällen så jäklas de lite med Farfar för att kunna vara uppe så länge som möjligt. Zachris fick jag byta på tre gånger finns det inkomster så finns det utgifter. Alvina ville höra på en saga, klart hon valde den längsta sagoboken åt Farfar. Äntligen hade båda somnat så nu kunde jag sätta mig och titta på TV. Jo vad händer, jag får inte igång TV.n. Bonny han har så konstiga apparater. Bonny hjälpte mig via sin mobil.
Men visst är det härligt med barnbarn.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar