2011-04-15

Kunde läsa i dagens BLT "Kapten Wallin lyfte med bucklan" Det stod inte ett ord om Marcus Paulsson?

Färjestad tog i går sitt 9:e SM Guld och Marcus Paulsson sitt andra SM Guld med Färjestad. Nog hade jag förväntat mig att man skulle skriva något om Mörrums fostrade Marcus Paulsson. Varför? I detta hockey tokiga Blekinge skulle det väl skrivits helsidor om denna bedrift.


Hans pappa Gary som också var en duktig hockeyspelare i Mörrum Hockey. När jag ser Marcus på isen idag när han åker skridskor då ser jag Pappa Gary i Marcus.


2011-04-14 en historisk dag för Blekinge hockeyn Mörrums sonen Marcus Paulsson tog sitt andra SM Guld Med Färjestad.

1 kommentar:

  1. Förmodligen är texten köpt av TT och inte producerad av blekingeredaktionen, därför finns det inget om Pålle!

    Att KHK-nytt skulle skriva om en Mörrumskille ser jag som osannolikt...

    SvaraRadera