2011-04-13

Igår åkte Sterner och jag ut till Hallö för att fiska.

Åkte tidigt ut till Matvik för vidare färd ut på havet för att sätta lite Torsk krok.





Vi satte 200 Torsk krok, det var strålande sol och inga vindar att tala om.






Dagen efter när vi skulle hämta in fångsten så blev vi åter igen besvikna, Sälen hade tagit all fisk på så när 4 små Torskar.





Vi passade på att röja lite och fick ihop en liten hög till,





Det set inte så fint ut idag på Hallö.











Här finns en hel del att göra innan det går att klippa gräset. Men det ska bli skönt den dag då vatten och avlopp är klart.
Tänk toalett inomhus på Hallö varmt och gott. Men jag kommer att sakna utedasset och det tror jag Sterner med kommer att göra.





Det finns en baksida på det hela, jag kommer bli arbetslös som VA - chef eftersom jag inte längre behöver ta hand om skiten. Det kommer inte behövas några skit tunnor mera på Hallö?
Vem vet jag kanske får behålla mitt jobb som avloppschef ett tag till på Hallö av ren nostalgi he he. Så kanske Kronblom får sitta på utedassets dörr ett tag till, det var för 21 år sedan jag målade dit Kronblom.





Bilden på min son Bonny är tagen för 20 år sedan. Det är nog många som besökt utedasset på Hallö, paradiset i Karlshamns skärgård.













1 kommentar: