2011-04-04

I helgen har jag varit och tittat på innebandy DM.

Oliver spelar i Å/K IBS P14 Svarta Pantrarna. På lördagen åkte vi till Skanör där spelade laget två matcher och vann båda 9-3 och 8-3.
Nästa dag åkte vi till Munka-Ljungby där vann svarta Pantrarna över Engelholm med 3-0 och gick till semi final. Där tog det slut med vinsterna Palmstaden vann med 4-1.
Jag tycker att är inte dåligt att komma på delad tredje plats i ett så stor län som Skåne.







Zachris mitt barnbarn är en trogen supporters som heja på storebror Oliver och Pappa Bonny som tränar Åstorp/Kvidinge Innebandy.







Heja Pappa!







Glada grabbar efter första vinsten med 9-3 mot Landskrona Falcons.







Alvin följer också med på nästan alla matcher som Oliver spelar, men det är Niko hon gillar bäst.







Men det gör Zachris med för Niko är en mycket duktig innebandyspelare. När Zachris kommer hem härmar han Niko.







Så här gör Niko Farfar!







Fast Adam han är rätt bra han med för Adam är ju två år yngre.







Alvina tycker nog att Pappa är nog bäst ändå sen kommer Niko och Adam.







Efter kom en av grabbarna fram till Pappa, det var Pontus lämnade en fin present från grabbarna laget. Pontus sa att de gillade Bonny, Thomas och Göran som tränare.







Själv tycker jag det är starkt gjort av min son med tanke på hans sjukdom då han inte alltid mår så bra. Dessutom har han en stor familj två små barn och Oliver som snart fyller Moppe. Tur är väl att han har en underbar fru Ditte som stöttar Bonny. Visst är det väl roligt att få vara med i ett sådant trevligt innnebandygäng och då menar jag alla föräldrar som följer med på matcherna.







Ditte är fantastisk på att hitta på saker med sina barn.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar