2011-10-27

Den 27 Oktober 1981 The Goisers var i Syd Nytt.

Några grabbar i Mörrums GoIS hockey lag hade bildat ett band The Goisers. Det var Johan Burman Håkan "Olsson"på gitarr och Roger "Nilsson" Kloss trummor Thord Johansson sång. Den 27 oktober hade jag fixat så Sydnytt skulle komma och filma i Hockeystugan . Först trodde de inte på mig, du skoja med oss. Inspelningarna gick bra det skulle sändas på kvällen i Sydnytt jag tror det var kl. 18.00.
Samma kväll gick U 137 på grund i Gåsefjärden i inloppet till Karlskrona. Detta gjorde att vårt reportage blev nerkortat med några minuter. Hockeyn var ju het på den tiden i lilla Mörrum och laget gick till play-off mot mot Huddinge.



Gåsefjärden blev världsberömd.
Det är nog många gamla Goisare som kommer ihåg när U 137 gick på grund utanför Karlskrona, både tid och år. Även The Goisers blev kända över en natt, fast bara i syd Sverige.


Här sitter årgång 1969 framför the Goisers instrument i Hockey-stugan. Längst ner till vänster sitter min son Bonny Lindberg.


Jag fick ett klistermärke som fortfarande sitter fast på min
Statistiks pärm.
Kommer du ihåg vad Du gjorde den kvällen 27 oktober 1981?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar