2012-10-02

Goisaren gör tummen ner för plastis.

Läste i tidningen om ett nytt förslag från fritidsnämnden att införa en skridskobuss. Det låter väl bra, bättre än den plastis som Anders Englesson föreslagit. Han lär ha sagt " jag tror Mörrum skulle tjäna på trögare is" Englesson vet inte vad han prata om. Skulle han ta på sig skridskor och åka på plastis blev det nog inte många meter, för det första skulle han inte kunna bromsa.
Stockholms stad provade plastis men valde att ta bort plastisarna. De som åkt på isen tyckte det var jätte svårt. Skridskorna halkade hela tiden och det gick inte riktigt att bromsa. Det var så svårt att svänga att jag trillade flera gånger, säger en av åkarna.
Nu har Stockholms Stad beslutat ta bort plastisen på Medborgarplatsen.
Bäste Englesson du måste förstå att den som ska åka på plastis får nog vara näst intill proffs för att kunna åka på plastis.
Jag skulle gärna villa veta hur mycket plastisen kostar? För den lär ganska snabbt läggas i malpåse?
Nej bygg en ny Ishall "Arenahall" vid infarten till Hinsetunneln det nya västerport. Behåll Jössarinken och den lilla banan och gör den större.
Både ishockey och framförallt Konståkningen behöver fler istider.
Jag förstår att det kostar pengar men det är väl placerade pengar på våra idrottande ungdomar.
Jag hoppas Karlshamns Stad har råd med någon form av elitidrott.
Nu är detta mitt personliga förslag.
Så snälla politiker slösa inte bort pengar på plastis.

Jössarinken är en välbesökt ishall nu senast på derbymatchen mot Kallinge kom det 1878 personer. Hockeyn är en modern sport som lockar publik. Konståkningen har stor publik på sin konståkningsshow av bra klass. Dessutom flera duktiga elitåkare som tävlar högsta Sverigeeliten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar