2012-10-14

Ikväll har jag vari i Sveriges modernaste hockeyarena i Växjö.

Ikväll har jag sett Brynäs vinna över Växjö Lakers med 2-1(0-1,1-1,0-0). i Vida Arena tillsammans med Pär Djoos, Fredrik Berglind och materialarna Thomas Alm och Fredrik Johansson.




Pär Djoos och jag tittar på uppvärmningen.




Thomas Alm och Fredrik stå och beundrar Vida Arena.




Det skulle bli riktigt kul att få se Pär Djoos son Christian Djoos spelar igen.




Innan matchstart träffade vi en gammal Mörrums tränare Ivan Hansen.




Christian Doos gjorde en fantastisk bra match, nu tror jag att han har spelat till sig en plats i laget. Jag hörde många röster från läktaren som sa. Den där grabben Djoos är en guldklimp för Brynäs. Själv tror jag att Christian Djoos kommer att bli en elitspelare av högsta klass.




Efter matchen träffades pappa Pär och sonen Christian, jag kunde se hur stolt och glad Pär Djoos var över Christians spel på isen.




Jonathan Granström kom också upp och hälsade på gamle stor backen Pär Djoos.




Det har varit en härlig Hockeykväll i Vida Arena bra stämning i Arenan. Helt klart en av de finaste arenorna i Sverige topp klass.
Med segern mot Växjö Lakers gick Brynäs upp i serieledning.
Imorgon sitter jag i Jössarinken och se Mörrum-Halmstads Hammers. Ganska stor skillnad. Kanske i framtiden byggs något liknande i Karlshamn vem vet?
God natt alla Goisare vi syns i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar