2013-04-18

Goisare under 35 år har man talat om Lasse Nyströms guld mål.

Mörrum stod utan tränare säsongen 1995-96 då Johan och Putte Eriksson bad mig att ringa Lasse Nyström en gång till. Jag hade ju provat ett par gånger innan och fått nej på grund av jobbet.

Efter som Johan och Putte verkligen låg på övertalade mig så ringde jag Lasse Nyström och fan jag kan väl få bjuda ner dig och familjen till Mörrum. Du ska veta Lasse Blekinge är så jäkla fint sa jag. Det har ju inte fått namnet Sveriges trädgård bara så där. Jag visste fick jag bara hit Lasse och hans fru så skulle jag ta ut de till Hallö så tror jag att det fanns en liten chans. Allt talade för det var i början av maj månad då Blekinge verkligen stod i blom, bok och Björk var i sin prakt. Alla som besökt Karlshamn vid denna tiden vet hur vackert det är.
Lasse kunde inte motstå utmaningen utan tog tjänstledigt i åtta månader för att tränar Mörrum Hockey.

Ett härligt hockeygäng med 14 egna produkter och Roger Jönsson från OIK och Roger Hansson från SIK.

BLT- Sporten.

Det skrivs än idag spaltmetrar om denna guldskytt från 1978. Lasse är fortfarande en välkänd hockeyprofil i Skellefteå. Inte så konstigt ser nästan lika dan ut nu som för 35 år sedan. Såg en bild idag på Lasse i Kvällsposten, är han verkligen sig lik.
Jag valde min praktik i Skellefteå AIK för se och lära hur en stor Hockeyklubb arbetade.
Detta var min början som heltids arbetande i Mörrums GoIS IK.


En aning skäggig och långhårig på den tiden.

Gör Joacim Eriksson lika bra match i kväll så kan Skellefteå ta hem guldet efter en lång väntan på 35 år.

Kanske det blir Jimmie som gör Guld målet?
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar