2013-04-21

Putsar fönster är inget vidare.

Idag började jag putsar fönster i köket. När jag bar inne på tredje fönstret brast fönsterhaken. Hade en sådan tur att grannen bytt fönster han hade nya hakar som han fått över. Tur man har snälla grannar.



Jag är ju inget vidare på att putsar fönster. Det finns ju så många tips, en del använder yes diskmedel och fönsterputs blandat i några liter vatten. Jag har bara fönsterputs börjar först med varmt vatten torka av med en trasa. Sedan använder jag en skrapa.


De där förbannade flugskitarna som sitter kvar på rutan gör att man får börjar om igen.


Sedan har jag ett helvete med stegar och stolar för att nå upp. Ibland är det ett helvete att vara liten, men det kan också ha sina fördelar.


Det värsta är det jag har ju så många fönster att putsar.
- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: