2013-04-13

Idag håller jag på Skellefteå AIK.

Det var 35 år sedan Lars Nyström avgjorde i SM-Finalen och blev svenska mästare.

Lars Nyström tränade Mörrum 1995-1996.

1978 gjorde man en Guldskiva, då borde väl vara dags att fira med ännu en guldskiva 35 år senare.

Den här skivan fick jag när jag var uppe i Skellefteå och gjorde min praktik där. Det hade jag mycket nytta av i Mörrum Hockey.


Skellefteå AIK vann Elitserien säsongen 1980-1981 men blev utslagna i SM-semifinalen.

Det finns en spelare som har spelat i Mörrum som spelar idag i Skellefteå AIK nr. 61 Fredrik Lindgren.
Fredrik är en mycket skridsko- och spelskicklig back som har sin rötter i Arvidsjaur i Norrbotten.
Nu vet jag att det finns många från Mörrum som håller på SAIK idag:







Visst är det härligt att vara Goisare!
Skellefteå AIK - vinner mot Luleå i förlängningen med 1-0 Holloway blev matchvinnare. Skotten vinner SAIK med hela 45-18.


Sören Persson hade som vanligt lite tveksamma utvisningar. SAIK var det klart bättre laget under hela matchen.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar