2013-04-12

Reklamförsäljning på 70-talet.

Tittade i en av mina gamla pärmar som jag använde när jag försökte sälja Mörrums GoIS Ishockeysektion på 1970-talet.
Jag fick alltid jätte fina bilder av Christer Robertsson.

Det roliga med denna bild är att Båt-Görans grabb Ola Olsson blev invald i årets styrelse. Ola spelade ihop med min son Bonny Lindberg.

Jag kommer ihåg att Ulf Sandgren och jag tog fram ett köpekontrakt som klubben skulle använda vid reklamförsäljning.

Det gällde att ha fina bilder att visa upp och prata gott för varan.
Jag tycket väl att det gick ganska bra. Hade väl lite gratis eftersom många kände till mig genom Karlshamns Brottarklubb.

Det började komma mer och mer publik på Mörrums hemmamatcher säsongen 1974-75 byggde man om Jössarinken till en ishall.

Matchannons med pucken körde man i många år, entré pris i en kval match 18 kr för vuxna 10 kr för ungdom.

Programbladet kostade bara 2 kr.

Första Div.1 matchen hemma mot storfavoriten Karlskrona IK vann vi med 3-0.

Matcherna mot Tingsryds AIF drog fulla hus. När man ser Gary på bilden så är det som att se Marcus Paulsson idag. Mörrum vann matchen med 6-0.

Många av hockeyspelarna har stannat kvar i Karlshamn, Tommy Johansson jobbar på Ambulansen.


Det här var en kul idé hockeylaget på en bärkasse i plast. Det var något extra stort av Roy Pettersson. Det var många som åkte ut och handlade för att få en kasse med sig hem.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar