2013-08-06

En trevlig grillkväll på Hallö slutade med en otäck olycka.

Efter en härlig grillkväll på Hallö var olyckan framme för min bror Sven-Allan "Lalle" Lindberg.


Lalles systerson råkade snubbla så han stötte till Lalle som föll rakt ner mot en stengång vid altanen.


Lalle föll på rygg och slog även i huvudet i ett glasparti till altanen.


Detta hände vid strax innan halv tolv på lördagskvällen.
Det här kunde verkligen slutat mycket värre. Hade revbenet punkterat lungan hade det kunnat gått riktigt illa. Nu hör det till saken att Sjöräddningssällskapet gjorde ett fantastisk bra jobb som fick ut sjukvårdspersonal till Hallö mitt i natten.


Nu tog det över en och en halv timme för sjukvårdspersonal att vara på plats. Sedan tog det ytterligare över en och halv timme innan ambulansen nådde Karlskrona lasarett.
Så här lång tid ska det verkligen inte behöva ta för att få vård.
Hade vi haft akuten kvar i Karlshamn hade Lalle fått
läkare vård mycket snabbare.
Jag kan inte förstå hur man tänker i landstinget att ett så litet län som Blekinge ska behöva utsätta sina invånare för livsfara.
Lägg mer resurser på Karlshamns Lasarett som ligger nästan mitt i Blekinge och behåll Karlskrona lasarett som det är i dag.
Kan detta vara så jäkla svårt att förstå att det är det bästa för våra invånare i Blekinge.


Nu sitter min bror med ett brutet revben, väldigt ont i axeln och armbågen, en stor bula i bakhuvudet, blåslagna fingrar och skrubbsår på knä och rygg.
Nu hoppas jag min bror piggna till så vi kan ses snart på Hallö igen.
Sedan hoppas jag vårar landstings politiker gör något åt vår akutvård så vi kan få en tryggare akutvård i länet så vi slipper väntetider på en och en halv timme på sjukvårdspersonal och ytterligare en och en halv timme för att komma till ett lasarett.
Jag hoppas Ni läser detta och har läst BLT,s reportage idag tisdag 6 augusti: Ola Mattsson S, Kalle Sandström S, Alexander Wendt M.


Karlshamns Skärgård är fantastisk vacker så låt oss alla känna oss trygga där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar