2013-08-21

Såg en märklig Larv på Hallö.

För några dagar sedan när jag plockade sten till gången vid sjöboden på Hallö hittade jag en jätte stor Larv.

YouTube Video


En larv är ett ungdomsstadium hos djur som genomgår metamorfos, till exempel insekter och groddjur. Larven kan vara helt olik de vuxna djuren av samma art, som till exempel en fjärilslarv skiljer sig från en fjäril.

Men vad är det för larv jag hittat?
Har försökt på Wikipedia men inte hittat något liknande.

Kanske det finns någon som kan allt om larver.

Hur som helst så blev jag färdig med gången vid den berömda sjöboden på Hallö.
I morgon är det en ny tävling i Sterner Open Pilking Cup då ska jag försöka bli av med FF-Mössan och FF-tavlan.

Mina barnbarn undrade var det var för tjej på tavlan. Det är ju så att man måste hänga upp den i något rum där man vistas mycket. Kändes lite pinsamt när mina barnbarn varför jag hade den tavlan, tur att de inte kan läsa vad som står på tavlan ännu.

Hoppas på lite tur i morgon.

Byter gärna bort FF-mössan mot Lazans seger keps i morgon.

1 kommentar:

  1. Det finns bara en som kan bli FF idag, och det är du lille man.

    Hälsningar,

    /O

    SvaraRadera