2015-08-18

Efterlyses ett klistermärke från 1980.

Säsongen 1980-81 tecknade jag Goisaren som föreställde #16 Gary Paulsson. Denna teckning blev ett klistermärke som Mörrums GoIS sålde i den lilla Souvenirkiosken som låg under dåvarande sittplatsläktare mitt i mot korvkiosken.
Detta är original teckningen som gjordes till ett klistermärke.
Min undran är finns det någon som sparat på detta klistermärke?
Det har blivit några ytterliga teckningar som jag gjort med åren.
På senare år har det blivit en Goisare i olika former.
Efter som jag nu flyttat till Åstorp där min grabb Bonny träffade sin stora kärlek Ditte och hon spelade innebandy. Då blev det ganska klart att även Bonny blev engagerad Å/K IBS som tränare. Bonny kom att tränar Oliver i några år framgångsrika år då laget gjorde fina tredje placeringar på SM och Gotia Cup.
Idag så ska han tränar minstingen i familjen Lindberg Zachris i innebandy.
Nu är det så att även jag kommer att följa mitt älskade barnbarn Zachris Lindberg framöver. Därför har även jag engagerat mig i styrelsen för Å/K IBS mitt andra år nu, men har fortfarande ett stort hjärta i Mörrums GoIS  IK. Det ska ni veta även Zachris är en stor Goisare.
Nu har jag även tecknat en björn som jag  döpt till Åki, björnen finns med i Åstorp kommun vapen.
Inte dåligt att ha ett Allsvenskt lag i Innebandy i en så liten kommun som Åstorp, en kommun som växer.
Kan den här björnen Åki föra lycka med sig? Själv tror jag på detta, många egna unga spelare som har framtiden för sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar