2015-08-12

Förlorade i sudden 1,5 minuter kvar.


Det blev ett bra fiske i Sterner Open Pilking Cup det drogs upp 175 torskar.
Tävlingen var jämn ända in till slutet av tävlingen det var bara Lazan som drog ifrån och vinner SOPC bucklan. Själv tog jag 22 torskar samma som min systerson Tobbe så vi fick avgöra vem som skulle bli FF och få överta FF-tavlan och FF-mössan efter Mage vår store O. Det blev spännande in i det sista i sudden Max 5 min, det är inte så ofta någon får fisk i sudden. Var häder när det är 1,5 minuter kvar Tobbe får napp och vråla skriker som han vunnit en miljon kronor.
Så jag fick åka hem till Åstorp och hänga upp FF-tavlan på väggen.
Nu hänger FF-Tavlan på plats nere i Åstorp på Trädgårdsgatan 5.
Tavlan är väl okej men FF- mössan är inte grann men varm och go på hösten och tidigt på våren.
Så här glad blev jag förra gången jag blev av med mössan. Det var visst tre år sedan nu. Jag hoppas det går bättre i nästa september tävling.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar