2015-08-23

Stackars lilla Alvina som fick så hög feber.

Igår var jag barnvakt hos mina små älskade barnbarn Alvina och Zachris.
Från början vad det bara meningen jag skulle passa barnen senare efter Chanette och Fredys gift sig i kyrkan.
Men stackars Alvina blev sjuk och hög feber och blev sängliggande. 
Det här var ingen rolig kväll för farfar att se sitt lilla barnbarn yra i sängen. Hon frågade hela tiden kommer inte mamma och pappa snart och pratade en massa konstiga saker. Stackars Alvina som hade längtat att få gå i kyrkan och titta på när Chanette och Freddy skulle gifta sig.
Jag hade kontakt hela tiden med Ditte och Bonny och lämnade rapport hur läget var med febern.
Jag gav henne alvedon enligt Dittes instruktioner. Ett tag var hon som en varm spisplatta så baddade en kall fuktig trasa på pannan.
Mamma Ditte skickade bilder från bröllopet som Alvina fick se, då sa hon vad fina de är farfar, sammtidigt ser jag en stor tår rinner ner på Alvinas kind. 
Det här var nog den svårast kväll då jag suttit barnvakt. 
Lille Zachris var det inga problem med han somnade nästan med en gång.
När mamma och pappa kom blev Alvina jätte glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar