2014-10-22

Derbydags mot Tingsryds AIF på Jössarinken ikväll.

Mörrum har inte haft turen på sin sida laget har drabbats hela tiden med skador. Ett tag var det hela nio spelare på skadelistan. Som alla vet så kan allt hända när det gäller hockey även om nu Tingsryd är stor favoriter ikväll.
Jag har ju varit med några år då det sett jäkligt tungt ut då vi förlorade 7 matcher på raken och sedan vunnit allt.

Jag håller ju fortfarande på och packa för min flytt, så idag hittade jag två gamla programblad från 1982 då TAIF hade slagit Malmö IF med 5-2 och Mörrum slagit Bäcken borta med 5-2.

Ronnie Svensson kom tillbaka från HV71 till moderklubben Tingsryds AIF.
Ronnie blev ju ett års fall 1976-77 när inte Tingsryd och Mörrum kom överens.
Ronnie spelade 4 säsonger åren 1977-1981 då han värvardes till HV71.
Det blev 107 matcher 67 poäng i Mörrums GoIS tröja Nr. 7.
Tommy Fors kom till Mörrum 1982 och är idag assisterande tränare till Fredrik Berglind.
Onsdagen 13 oktober 1982 Mörrum mötte TAIF hemma i ett kokande Derby som slutade 2-2.
Jag hoppas att vi får lite stöd av våra supportrar ikväll det är nu en supporter visa var han har sitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar