2014-10-23

Vilken härlig säsong 1981-82.

Jan-Anders Andersson, Bebben Håkan Nygren och Jonny Sandgren har gjort klart med Håkan Nygren på tre år.
Håkans första säsong kom Mörrum på femte plats.
Håkan Nygrens andra säsong som tränare i Mörrums GoIS. HV 71 vann serien på 66 poäng Troja tvåa på 52 poäng Tingsryd trea 43 poäng Mörrum fyra 38 poäng och gick till play of.
Mörrum fick möta Västerås borta fick stryk med 6-3. Förlorade skotten med hela 38-20. Det var 3878 som såg matchen.
Världens bäste hockey back Nicklas Lidström fostrats i Västerås andra kända Hockespelare som Tommy Salo, Leif Rodin, Uno Öhrlund, Patrick Juhlin, Roger Åkerström, Peter Popovic, Johan Tornberg mm.
Curre Lundmark har både spelat och varit tränare i Västerås.
Mörrum förlorade även hemma med 1-4. Förlorar skotten med 22-26.
Mörrum var även med och spelade i SCA-CUPEN som Södertälje vann också Mörrum kom på andra plats och Timrå trea fyra kom Sundsvall/Tunadals IF. Femma NackaHC. Sexa Luleå HC. Aj aj Bror Luleå kom sist. Tommy Grahn Mörrum blev vald som bäste målvakt bäste back blev Tommy Abrahamsson och bäste forwards Jan Eriksson.

Berth Wadström har jag i mitten som var med och bildade Mörrums GoIS Ishockeysektion 1966 tillsammans med Rolf Hammar som tyvärr inte finns på denna bild.
Själv har jag haft ett fantastisk tid i Mörrums GoIS IK och haft privilegiet att fått jobba med alla dessa fantastiska människor i klubben. Då tänker jag på supporterklubben som lagt ner ett otroligt arbete i klubben. Samt alla ungdomsledare, spelare och tränare som jag fått lära känna. Nu har det nästan gått ett år sen jag började med att försöka sälja mitt hus. Nu är det klart med hjälp av Fastighetsbyrån i Karlshamn.
Fick lite tips av Fridas Design så nu har jag sålt mitt lilla smultronställe i Mörrum. 
Många undrar hur jag kan flytta ifrån Mörrum
Nu är det så att vill komma närmare min son Bonny och mina älskade barnbarn som bor i Åstorp. Tyvärr drabbades min son av MS för fem år sedan och jag känner för att komma närmare dem jag älskar allra mest näst efter Mörrums Hockey.
Oliver den lille Riddaren blivit stor och Alvina som fyllde 7 år igår och den lille Zachris som just fyllt fem år och skyter nästan lika hårt som en A-lagspelare
honom vill jag följa det sista jag gör i mitt liv.
Det känns lite konstigt att lämna Mörrums Hockey speciellt nu när det gått lite tungt för laget, men ni ska veta det är ett härligt gäng unga grabbar som haft lite otur med skador. Då är det inte lätt att  vara tränare och spelar ihop laget, både Fredrik Berglind och Tommy Fors är för mig duktiga tränare och känner verkligen för Mörrums GoIS Ishockeyklubb. Jag vet har vi lite tålamod så kommer det att vända till det positiva.
Det är nu den riktige Goisaren visar att han stötta klubben både i motgång som medgång.
Visst är det härligt att vara Goisare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar