2014-10-04

Kämpigt värre för Mörrums GoIS Hockey


Håller på och sortera papper och gamla tidningar. Idag hittade jag en tidning från onsdagen den 16 september Ulf Weinstock var ny tränare i Mörrum.
Själv hade jag haft sommarträningen med de hockeyspelare som fanns på plats.
Här lämnar jag över pipan till Ulf Weinstock.
Den här säsongen blev kämpig Mörrum kom trea från slutet i grundserien, Tingsryds AIF och sist Nybro IF.
Fortsättningsserien blev än värre Mörrum hamnade näst sist och fick spelar kvalserien medan Karlskrona IK ramlade ner i division 2.
Första matchen mötte vi Olofström i kvalserien inför en 2044 åskådare en bra publiksiffra. Mörrum vinner matchen med 5-3.
Möter Osby borta vinner med 8-1. Förlorar borta mot Gislaved 7-3. Vinner hemma 6-4 mot Gislaved. Storvinst mot Osby hemma 12-4 och möter Olofström i sista omg. I kvalserien vinst 4-2.
Mörrums GoIS för spelar division 1 hockey även säsongen 1988-1989.
I början av säsongen kunde man läsa i tidningen Mitt i Veckan om hur ska idrotten fylla kassakistorna?
Jag måste ha varit rädd för frisören.
Idag för klubbarna lite mera tillbaka men inte tillräckligt. Förra året fick Mörrum av Svenska Spel Gräsroten 123 621:-  genom våra supporters spela på Svenska Spel.
I morgon är det derby på Jössarinken mot just Olofström som vi kvalspelande mot säsongen 1987-1988.
Tommy Fors blev bäste poäng plockare på 30 poäng Roger Klozz tvåa på 29 poäng. I morgon hissas Roger Klozz tröja upp i taket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar