2014-10-28

Nu tror jag det var sista gången jag klippte gräset på Hagavägen.

Idag passade jag på att klippa gräset på Hagavägen i Mörrum. 
Kunde inte vara bättre väder för höst städning på mitt lilla smultronställe. 
Den 28 november då ska jag vara ute ur huset och lämna över till den nya ägaren.
Visst känns det konstigt att flytta ifrån Mörrum där jag trivts med alla fantastisk trevliga grannar. 
Tiden går ganska fort nu vintern närmar sig som för mig kan vara fantastisk när snön ligger vit på marken.
Visst är det vackert även på vintern på Hagavägen.
I morgon åker jag till Kristianstad då Mörrums GoIS Hockey grabbar ska försöka ta poäng mot ett av seriens bästa hockeylag. Det har varit en tung höst med mycket skador i laget, men jag har varit med i många år och inget är omöjligt. Det är nu vi måste vara starka tillsammans. Det var inte så länge sedan jag fick höra nere vid Mörrums Tobak då en person sa till mig när Mörrums J-20 skulle möta Karlskrona HK - det blir 20-0 baken ikväll. Våra älskade små laxar vann med 8-5 jag var på plats och såg det omöjliga blir verklighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar