2011-01-13

Idag gjorde Mörrum Hockey upp ett nytt avtal med Karlshamn Energi. Sedan träffade Jag och Johan Hedman en av bröderna Bergqvist på Beijers.

Johan Hedman och jag var hos Per Håkansson och skrev nytt sponsoravtal 2011-2012. Karlshamn Energi har varit en trogen sponsor och samarbetspartner i många år. Den här reklamen gilla jag den fick jag i samband då jag satte i fjärrvärme.





Varför jag gilla denna, det för jag tycker det är roligt och teckna roliga gubbar.
Sedan åkte vi till Beijers för att beställa Tejp.

Det är alltid kul och träffa gamla hockeyspelare.






Idag hade jag turen att stöta på Göran Bergqvist. Göran gjorde sin debut säsongen 1980 i A-Laget gjorde 123 matcher som back.







Var en säsong i Olofström 1985-86. spelade sin sista match 1989.






Göran kom från en riktig hockey- familj där storebror Mats som sköt upp Mörrum i division 1 Södra 1979. Pappa Gert var också mycket aktiv som ledare i Goiset. Tyvärr gick han bort alldeles för tidigt, det är på dagen 6 år sedan nu berättade Göran för mig.






Peter Gustavsson längst ut till höger på bilden gjorde 50. A-Lagsmatcher i Mörrum.







Mats gjorde sin debut 1975 spelade fram till säsongen 1980-81. Gjorde två säsonger i Olofström och avslutade i Mörrum 1983-84. Det blev 147 matcher i Goiströjan 60 mål 28 ass. 88 poäng.
Mats var ass- tränare i A-Laget 1990-91, 1991-92.
Tänk var tiden går fort.



1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa om gamla Goisare. Har många gånger undrat vad som blev av alla. Vet du..?

    Ilkka Laaksonen, Uffe Hansson, Hannu Niemi, Tommy Grahn.. och så vidare. Några kvar i trakten än, eller flyttade de vidare i världen när de slutade..? Skulle vara skoj med lite uppdateringar. Det slår an på många nostalgisträngar att följa din blogg här må du tro :)

    Ha det bäst Bebbe
    Kram Annukka

    SvaraRadera