2011-01-30

Match och tränings läger i Ronneby för Karlshamns Brottarklubb året var 1964.

Karlshamns Brottarklubb hade förlagt sitt träningsläger i samma lokaler som Floyd Paterson tränat i.
Den tidigare världsmästaren i tungviktsboxning Floyd Paterson tog in på Ronneby Brunn med sin manager Ednie Fowler och en sparringpartner 1964.
Eftersom det har varit ett litet uppehåll i hockeyn så har jag haft lite tid över till att rota i lite gamla låder med foton och tidnings-utklipp.
Då hittade jag dessa bilder på mig och min storebror Bengt-Göran (Lillis). Synd att färgen på korten blivit bleka. Kul att så här i efterhand kunna berätta man tränat i samma lokaler som Svenska Floyd.


Bengt-Göran (Lillis) min storebror och Jag, här hjälper jag Lillis i pausen. Lillis var en mycket duktig brottare.


Här står 1964 års A-Lag i Karlshamns Brottsrklubb.


Jag tror det är Karl-Erik Åberg som brottas på bilden. Själv står jag och kollar tidtagaren. Pilen uppe till höger peka på vårt nuvarande kommunalråd Sven-Åke Svensson. Sven-Åke blev några år senare ordförande i Karlshamns Brottarklubb.
Idag vet jag inte vem som är ordförande i Karlshamns Brottarklubb.

1 kommentar: