2011-01-09

Igår fick jag ett roligt telefonsamtal av en man som stekte korvar på 80-talet i Jössarinken.

Det ringde i telefonen jag svarade - är det mästerkocken ha ha. Det var Juho Kivioja fast jag säger alltid Kivijohaha till honom. Det är ju så att Kivioja sponsrar med tvättmedel till Mörrum Hockey. Han har ett företag som heter JK Produkter.
Juho är en av många som stått och stekt korvar på Jössarinken.
Det är något speciellt att äta en korv på Jössa, den är en riktig hockeykorv från Bromölla Chark.
I slutet av augusti utnämndes Per-Ronny Samuelsson, driver Bromölla Chark AB, till årets företagare 2010 i Bromölla. Så man kan säga att Mörrum Hockey säljer en riktig Hockeykorv.





Alltid när jag träffar Kivioja har han en rolig historia att berätta.
Så nu tänkte jag att bjuda tillbaka.






- Nu Mamma har jag fått Farfar att sluta bita på naglarna.
- Jaså, hur gjorde du då?
- Jag gömde tänderna.
Tack för ett trevligt samtal och för tvättmedlet nu blir Kelsen glad.
Vi ses väl på Jössarinken idag och käka en varsin Hockeykorv.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar