2012-07-10

Astrid Lindgren världens bästa barnboks författare! Varför fick hon inte Nobelpriset i Litteratur?

Som födelsedags present fick jag av mina barbarn en resa till Astrid Lingrens Värld i Vimmerby.
Det var den bästa present jag fått i mitt liv. Är det någon person som jag högaktat så var det Astrid vår mest älskade barnboks författare.
VARFÖR FICK HON INTE NOBELPRISET I LITTERATUR ?
Nej det var väl så att de som satt i Svenska Akademins ledamöter var inte inlästa på barnböcker eller var de så jäkla avundsjuka på Astrid. Den som kämpade mest för att Astrid inte skulle bli nominerad var nog Arthur Lundqvist, SKANDAL Nobelkommitten har verkligen visat förakt för Alfred Nobel.
Nu när jag fick se mina barnbarn vara så glada över att vara i Astrid Lindgrens Värld så blev jag mycket rörd.
Tänk att få träffa Pippi, Madicken, Ronja Rövardotter, Skalle Per och lille Emil i Lönneberga mm.
Astrid älskade barnen och djuren vilken fantastisk kvinna!
Ett tips har Ni möjlighet åk dit med Era barn eller barnbarn.

Oj då där sitter världens bästa Karlsson bakom Alvina.

Pappa Bonny och Zachris i lilla Staden.

Alvina sitter på lilla Gubben.

Skalle Per och Alvina i Mattisborgen.

Det var spännande att gå omkring i Mattisborgen tyckte Alvina och Zachris.

Oj oj Zachris fick träffa lille Emil i Lönneberga, det var han väldigt stolt över he he.

Alvina, mamma Ditte, pappa Bonny och lille Zachris ser ut att njuta av föreställningen.

Vilken tur jag hade som fick komma in i en värld där allting var stort. Inte så svårt för mig i den världen har jag levt hela mitt liv he he.
Jag tackar så mycket att jag fick följa med till Astrid Lindgrens Värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar