2012-07-25

Motions bingo på Jössa och bingo i Folkets Hus.

I början av 80-talet hade vi både motions bingo på Jössa slingan och Bingo i Folkets Hus.
Jag skulle bara vara reserv tillsammans med Jan-Anders Andersson. Men så hände det redan första bingo kvällen glömde Nils "Spader"Persson stänga luckan så alla bollarna flög ut i salen. Efter det så vägrade Spader vara bingo utropare. Då fick jag hoppa in och sätta mig i stolen, det blev en och annan flopp i början ( fick upp 66 är det 99 eller 66?) det fanns bara 90 bollar i bingo spelet.
Vi hade också Motions Bingo på Jössa motions slinga. Där brukade jag och Willy Widenberg stå varje söndags morgon, i början vad det mycket folk som gick rundan.

Willy Widenberg och Jag.

Jag och Martin Pettersson brukade ropa bingo tillsammans. Familjen Pettersson var stora supporters och är fortfarande med barn.
Visst är det härligt att vara Goisare!

Idag känner jag mig lite piggare efter några pinsamma dagar.
Ha en skön sommar alla Goisare och vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar