2012-07-27

MoDo-iten från 1979 Hannu Niemi och Ulf Hansson .

Fortfarande håller jag på att sorterar gamla hockey minnen. Igår hittade jag en klubbtidning MoDo-iten från 1979 då MoDo blev Svenska mästare. Där kunde man läsa lite om Hannu packar ned skridskorna sist av allt i den stora och innehållsrika ishockeytrunken.
Senare på sommaren 1979 var jag med och tog hit både Hannu Niemi och Ulf Hansson nyblivna svenska mästare.

Bragd-killarna i bragd-gänget Tomas och Sture.

Hannu Niemi packar sin hockeytrunk på bilden längst ner till vänster.

Hannu Niemi gjorde 129 matcher tröj- nr.10 och nr.7. 28 mål 38 ass. 66 poäng. Dessutom tränare i klubben både på ungdomssidan och seniorlaget.

Hannu har också blivit avtecknad av min lilla blyertspenna.

Även sonen Marcus Niemi har också blivit avtecknad av min lilla blyertspenna.
Marcus Niemi som är inne på sin 6: e säsong har haft lite problem med sitt knä. Marcus har gått förbi sin pappa Hannu i poängligan. 169 matcher 53 mål 92 ass. 145 poäng.

Årets upplaga av MoDo Hockey ser intressant ut, Forsberg och Näslund har hittat en spännande back pjäs Slovaken Richard Stehlik. Så har man tagit målvakten Oscar Alsenfelt från Växjö Lakers. Mario Kempe Forward. från Djurgården, Richie Regnehr back från Eisbären Berlin. Nicklas Torp back från Timrå. Kyle Cuminskey back från Syracuse Crunch. Ladilav Nagy Forward Dinamo Minsk.
Samuel Påhlsson, forward från Vancouver Vanucks. David Spina forward från Iserlohn.
Peter Öberg forward från Västerås.
Vi får väl se hur det går, Samuel Påhlsson var väl lite bingo med sin rutin och ledarskap.
Visst är det härligt att vara Goisare!

Inte bara hockey i MoDo utan även Skidåkning.

Oj då här höll jag på att glömma Kent Lantz som spelade bara en säsong i Mörrum 35 matcher 19 mål 12 assist 31 poäng
Några år senare spelade han i MoDo och blev poängkung.

Ha en solig och trevlig helg alla Goisare! Själv känner jag mig lite bättre det verkar går åt rätt håll hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar