2013-01-21

11 raka vinster för Olivers lag ÅKBIS

Vilken fantastisk seriesvit 11 raka. Den sista matchen slog man Munka-Ljungby i seriefinalen med 6-2.


Min son Bonny är en av tränarna för Åstorps/Kvidinge IBS P.96 där Oliver Spelar.
Jag har följt laget från de var små grabbar och sett hur de hela tiden bara blivit bättre och bättre.
Med duktiga ledare som Thomas, Bonny, Göran och Danne som verkligen lagt ner mycket jobb för grabbarna. Helt klart så har grabbarna visat vad de haft för målsättning att bli duktiga innebandy spelare.


Nu har jag följt speciellt Oliver som haft en lång och tuff väg att gå. Oliver hade stora problem med sina hälsenor. Jag kommer ihåg hur Ditte och Bonny kämpade med att få Oliver tränar hela tiden med tåhävningar för att bromsar ner den på onda sidan.


Oliver hade ont och kunde inte löpa som alla andra barn.
Därför är jag extra glad över att han kämpat med sina hälsenor och blivit en så jäkligt bra innebandy spelare.


Nu är det så att Olivers lillebror Zachris Lindberg också börjat tränar innebandy. Zachris älskar att se sin storebror spelar tillsammans med Niko, Adam och Målvakten Oskar.


Zachris är väldigt duktig med klubban för sin ålder (3 år). Skjuter hårt gör han det har jag fått kännas vid när han träffat mina tår.



Zachris älskar farfar Bebbens Goisare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar