2013-01-28

Blev lite rörd när jag läste programbladet nu sist hemma mot Vimmerby.

Som kanske alla vet så tar man pulsen på gamla hockeyspelare i programbladet under "BARA GOISARE".


Nu senast i programbladet hade man tagit pulsen på Daniel Hållström "Svensson"


När jag läste intervjun blev jag faktiskt lite rörd och nostalgisk.
Daniel var för mig som det nästan var min egen son. En kille som alltid ställde upp när det behövdes hjälp. Daniel och Jens Mamma Britt-Marie sålde många bingo lotter i veckan och Pappa Karl-Johan och Britt-Marie följde troget sina söner nästan överallt de spelade. Fortfarande har jag kontakt med denna fantastiska hockeyfamilj.
Nu har jag haft tur som fått det stora privilegiet att arbetar med hockeyungdomar under så många år. Det har varit många fina hockeygrabbar och tränare jag haft äran att lära känna.


För Er som inte var på matchen vill jag dela med mig intervjun med Daniel Hålström "Svensson"








Daniel blev en riktig Goisare en trotjänare. En hockeyspelare med vinnar skalle. Alltid enormt vältränad och gjorde grovjobbet men även poäng. Blev bäste poängplockare säsongen 2004-05 med 38 poäng 25 mål 13 ass.



På den tiden tog klubben fram spelarbilder vilket många samlare tyckte var roligt.








Daniel ligger på femte plats på flest spelade matcher i Mörrum GoIS IK.
1. Roger Klozz 480 matcher


2. Joakim Svanhall 471


3. Per-Anders Gustavsson 460


4. Peter Persson 407


5. Daniel Hållström/Svensson 384


Det blir nog ganska var svårt att slå de här hockeyspelarnas rekord i framtiden.
Visst är det härligt att vara Goisare! Vi vinner och förlora tillsammans.

1 kommentar:

  1. Man saknar de gamla profilerna. Det var bättre förr och det gäller inte bara hockeyn och hjältarna då.

    SvaraRadera